Privacy policy - mobilná aplikácia • Home Credit Slovakia, a.s.

Informačné memorandum
o spracúvaní osobných údajov platné k 1. 6. 2023

Ako popredná slovenská ÚVerová spoločnosť, na ktORÚ dohliada aj Národná banka Slovenska, berieme ochranu osobných ÚDAJOv vážne a všetky informácie, ktoré od Vás získavame, spracovávame v SÚLADE s platnými právnymi predpismi. Pri spracovaní Vašich osobných ÚDAJOv sa riadime najmä zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných ÚDAJOv a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ďalej vše- obecným nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679, o ochrane osobných ÚDAJOv (tzv. GDPR). Môžete si byť istí, že Vaše osobné ÚDAJE chránime v maximálnej možnej miere, ktorá zodpovedá technickej ÚRovni dostupných prostriedkov.

Chceme k Vám byť féroví a transparentným spôsobom Vám opísať, ako sa v našej spoločnosti nakladá s Vašimi osobnými ÚDAJMI, kde tieto ÚDAJE získavame, na aké ÚČely ich využívame, ako dlho Vaše osobné ÚDAJE spracovávame, aké práva Vám v SÚVISLOSTI so spracovaním osobných ÚDAJOv prináležia a kam sa prípadne môžete obrátiť, ak máte pocit, že spracovanie Vašich osobných ÚDAJOv neprebieha, tak ako by malo.

Nižšie nájdete všetky dôležité informácie o spracovaní osobných ÚDAJOv s tým, že tieto informácie budeme priebežne aktualizovať.

Obsah informačného memoranda:

1. Všeobecné informácie a zásady spracovania osobných ÚDAJOv

2. Aké osobné ÚDAJE spracÚVame?

3. Akým spôsobom spracÚVame osobné ÚDAJE?

4. Z akých zdrojov získavame Vaše osobné ÚDAJE?

5. Ste povinný nám Vaše osobné ÚDAJE odovzdávať?

6. Prečo a ako spracÚVame Vaše osobné ÚDAJE?

6.1 Účely spracovania

6.2 Profilovanie a automatizované rozhodovanie

6.3 Informácia o Nebankovom registri klientskych informácií

6.4 Prehľad SÚHLASOv so spracÚVaním osobných ÚDAJOv

6.4.1 SÚHLAS so spracovaním ÚDAJOv pre overenie bonity v ÚVerových registroch

6.4.2 SÚHLAS so spracovaním biometrických ÚDAJOv za ÚČelom overenia totožnosti

6.4.3 SÚHLAS so spracovaním osobných ÚDAJOv na poskytovanie platobných služieb a SÚVISIACe činnosti

7. Ako dlho uchovávame Vaše osobné ÚDAJE?

8. Ako sa staráme o bezpečnosť Vašich osobných ÚDAJOv?

9. Komu Vaše osobné ÚDAJE môžeme odovzdávať?

10. Prenos osobných ÚDAJOv do zahraničia

11. Aké práva máte v SÚVISLOSTI so spracÚVaním osobných ÚDAJOv?

12. V akých prípadoch môžete podať námietku proti spracovaniu, nevyhnutnom na ochranu nášho oprávneného záujmu?

13. Slovníček pojmov

14. Účinnosť Informačného memoranda



1. Všeobecné informácie a zásady spracovania osobných údajov

Naša spoločnosť má celý rad zákonných povinností, pre plnenie ktorých je nevyhnutné spracovávať osobné ÚDAJE SÚČASNých a bývalých klientov, a tiež žiadateľov o náš produkt. Ak by sme tak nerobili, do- pustili by sme sa porušenia zákona, preto v takýchto prípadoch nie je možné spracovanie Vašich osobných ÚDAJOv z Vašej strany akokoľvek ovplyvniť. Môže ísť najmä o spracovanie osobných ÚDAJOv na ÚČely Vašej identifikácie a kontroly, ktorá má SLÚŽIŤ k zabráneniu zneužívania finančného systému na legalizáciu vý- nosov z trestnej činnosti, na ÚČely overenia Vašej ÚVeruschopnosti a platobnej morálky a v neposlednom rade tiež na ÚČely povinnej archivácie niektorých dokumentov. Vaše osobné ÚDAJE spracovávame tiež na ÚČely plnenia povinností, vyplývAJÚCICH zo zmluvy, ktORÚ SME s Vami uzavreli a tiež pre ochranu našich oprávnených záujmov. Okrem toho spracovávame tiež osobné ÚDAJE, ku spracovaniu ktorých ste nám dali SÚHLAS. Pokiaľ s našou spoločnosťou zjednávate ÚVer bez ÚRoku a akejkoľvek inej odplaty, vyššie uvedené zákonné povinnosti sa na náš zmluvný vzťah v zásade NEVZŤAHUJÚ. Napriek tomu je však overovanie Vašej ÚVeruschopnosti a platobnej morálky našim oprávneným záujmom.

Pri spracovaní Vašich osobných ÚDAJOv ctíme a rešpektujeme najvyššie štandardy ochrany osobných ÚDAJOv a dodržiavame najmä NASLEDUJÚCe zásady:

a) Vaše osobné Údaje vždy spracovávame pre jasne a zrozumiteľne stanovený Účel, stanovenými prostriedkami a stanoveným spôsobom, a iba po dobu, ktorá je nevyhnutná vzhľadom na ÚČely ich spracovania; spracovávame iba presné osobné ÚDAJE a máme zabezpečené, že ich spracovanie zodpovedá stanoveným ÚČelom a je nevyhnutné pre naplnenie týchto ÚČelov;

b) Vaše osobné ÚDAJE chránime a spracovávame spôsobom, ktorý zabezpečuje najvyššiu moŽNÚ bezpečnosť týchto ÚDAJOv a ktorý zabraňuje akémukoľvek neoprávnenému alebo náhodnému prístupu k osobným ÚDAJOM klientov, k ich zmene, zničeniu, strate, neoprávneným prenosom, neoprávnenému spracovaniu, ako aj k inému zneužitiu;

c) Vždy Vás zrozumiteľne informujeme o spracovaní Vašich osobných ÚDAJOv a o Vašich nárokoch na presné a ÚPLNÉ informácie o okolnostiach tohto spracovania, ako aj o Vašich ďalších SÚVISIACICH právach;

d) Dodržiavame zodpovEDAJÚCe technické a organizačné opatrenia na zaistenie dostatočnej ÚRovne zabezpečenia zodpovEDAJÚCe všetkým možným rizikám; všetky osoby, ktoré PRICHÁDZAJÚ do styku s Vašimi osobnými ÚDAJMI, MAJÚ povinnosť dodržiavať mlčanlivosť o informáciách získaných v SÚ- vislosti so spracovaním osobných ÚDAJOv.



Naša spoločnosť vystupuje pri spracÚVaní niektorých Vašich osobných ÚDAJOv, ktoré od Vás získala, k na- plneniu jedného alebo viacerých ÚČelov, ako tzv. prevádzkovateľ osobných ÚDAJOv. Naše kontaktné ÚDAJE SÚ:





Home Credit Slovakia a. s.

IČO: 36 234 176

Sídlo: Teplická 7434/147, 921 22 Piešťany e-mail: posta@homecredit.sk



Kontakt na zodpovEDNÚ osobu pre ochranu osobných ÚDAJOv spoločnosti: dpo@homecredit.sk



2. Aké osobné údaje spracúvame?

Identifikačné údaje – osobné ÚDAJE SLÚŽIACe na Vašu jednoZNAČNÚ a nezamenitEĽNÚ identifikáciu, naj- mä meno, priezvisko, rodné číslo, trvalý pobyt, podpis. Ďalej to môžu byť napr. dátum narodenia, číslo a kópia preukazu totožnosti atď.

Kontaktné údaje – osobné ÚDAJE umoŽŇUJÚCe nám kontakt s Vami, najmä Vami uvedená kontaktná adresa, číslo telefónu, e-mailová adresa a iné podobné informácie.

Produktové údaje – osobné ÚDAJE o využívaní našich služieb, napríklad výška ÚVeru, číslo platobnej karty, ÚRoková sadzba, RPMN, ÚDAJE týkAJÚCe sa financovaného tovaru, číslo bankového ÚČtu, ÚDAJE o príjmoch a výdavkoch, ÚDAJE o splátkach a ich splácanie, číslo zmluvy, výška čerpania.

Komunikačné údaje – komunikácia s Vami vytvára celý rad osobných ÚDAJOv, napríklad informácie o našom vzájomnom kontakte a obsahu komunikácie, záznamy hovorov a e-mailových správ, ÚDAJE z používania našich internetových stránok a aplikácií, Vaše pripomienky, žiadosti a priania. SÚČASNE Vás informujeme o tom, že telefónne hovory môžu byť zaznamenávané z dôvodu preukázania obsahu hovoru a tiež za ÚČelom skvalitnenia našich postupov. Pokiaľ si neprajete, aby bol Váš hovor nahrávaný, môžete využiť iný spôsob komunikácie s nami. Kontaktné Údaje nájdete na našich webových stránkach alebo Vám tieto ÚDAJE poskytneme na vyžiadanie.

Profilové údaje – SÚ ÚDAJE vypovEDAJÚCe o klientovi, napríklad sociálno-demografické charakteristiky (vek, pohlavie, rodinný stav, adresa zamestnávateľa, počet detí, informácie o bývaní a domácnosti, príj- my a výdavky, pracovné zaradenie a skÚSENOSTI, vzdelanie), ÚDAJE vypovEDAJÚCe o Vašej bonite a dôve- ryhodnosti (platobná morálka, ÚVerová história, výpisy z ÚČtu, ÚVerový rating). Zbierame aj informácie o tom, z akých zariadení k našim službám pristupujete elektronickou cestou. To nám pomáha k zlepšeniu našich služieb a Vášho užívateľského komfortu, rovnako ako k zvyšovaniu bezpečnosti. Medzi tieto ÚDA- je patria IP adresa, informácie o prehliadači a hardvére zariadenia. Zároveň v tomto smere dochádza k ukladaniu tzv. cookies do Vášho zariadenia. Podrobnejšie informácie o jednotlivých typoch cookies a o možnostiach ich nastavenia nájdete na www.homecredit.sk/cookies. U niektorých produktov nemusí dochádzať k zberu všetkých vyššie uvedených ÚDAJOv.

Okrem Vašich ÚDAJOv môžeme tiež spracovávať ÚDAJE ďalších osôb (napr. Vašich zástupcov, spoludlžníkov, ÚČASTNÍKov dedičského konania, poistených osôb). Robíme tak v nevyhnutnom rozsahu podľa povahy danej situácie.



3. Akým spôsobom spracúvame osobné údaje?

Spôsob, ktorým naša spoločnosť spracÚVa Vaše osobné ÚDAJE, zahŕňa manuálne aj automatizované spracovanie v našich informačných systémoch. Jedným zo spôsobov spracovania osobných ÚDAJOv na- šou spoločnosťou je tiež automatizované vyhodnocovanie (profilovanie) osobných ÚDAJOv, pri ktorom dochádza k vytváraniu odvodených osobných ÚDAJOv (viac v časti 6.2 tohto dokumentu). TÚTo činnosť vykonávame najmä pre ÚČely spojené s dodržiavaním našich právnych povinností a na ÚČely ochrany našich práv a právom chránených záujmov.

Vaše osobné ÚDAJE spracÚVAJÚ predovšetkým zamestnanci našej spoločnosti a v potrebnom rozsahu tiež tretie osoby, s ktorými máme uzatvorENÚ PÍSOMNÚ ZMLUVU, ktorá obsahuje rovnaké záruky pre spraco- vanie osobných ÚDAJOv, aké dodržiava aj naša spoločnosť.



4. Z akých zdrojov získavame Vaše osobné údaje?

Vaše osobné ÚDAJE získavame z rôznych zdrojov, vždy len vtedy, ak na to máme oprávnenie. Základným zdrojom ÚDAJOv o Vás ste samozrejme Vy osobne. Medzi ÚDAJE POCHÁDZAJÚCe od Vás zaraďujeme naprí- klad tie, ktoré ste nám oznámili napr. v rámci jednania o uzavretí zmluvy, pri servisnej komunikácii, pri vybavovaní Vašich požiadaviek. V niektorých situáciách (napr. pri overovaní ÚVeruschopnosti) nám ÚDAJE od Vás nestačia a musíme ich zisťovať aj z iných zdrojov, ktorými sÚ verejné zdroje a tretie osoby. Údaje o Vás tiež získavame vlastnou činnosťou, a to spracovaním a vyhodnocovaním Vašich osobných ÚDAJOv.

Verejné zdroje – jedná sa o ÚDAJE z verejne prístupných registrov, zoznamov a evidencií (napr. obchod- ný register, živnostenský register, kataster nehnuteľností, register ÚPADCov, databáza Ministerstva VNÚTRa Slovenskej republiky OBSAHUJÚCA zoznam neplatných dokladov, Centrálny register exekÚCIÍ, databáza Bis- node Arachné pod.) a z ďalších verejných zdrojov (telefónny zoznam a pod.).

Interné zdroje – Vaše osobné ÚDAJE môžu vznikať priamo v našej spoločnosti, a to tak používaním našich služieb, ako aj našou internou činnosťou (napr. rating klienta).

Tretie osoby – je našou zákonnou povinnosťou (prípadne naším oprávneným záujmom) overovať Vašu bonitu, platOBNÚ disciplínu a dôveryhodnosť. Aby sme to urobili čo najlepšie, využívame k tomu napr:



• ÚDAJE z ÚVerových registrov ako je Nebankový register klientskych informácií (ďalej len ako „NRKI“) a Spoločný register bankových informácií (ďalej len„SRBI“).

• ÚDAJE o Vašom príjme z databázy Sociálnej poisťovne.

• informácie od Vášho zamestnávateľa, za Účelom overenia informácií týkajÚcich sa Vášho zamestnania.

• informácie od členov skupiny PPF – je naším oprávneným záujmom zdieľať určité Údaje kvôli riadeniu rizík a plneniu povinnosti zodpovedného ÚVerovania v rámci skupiny PPF. Zoznam spoločností patria- cich do skupiny PPF nájdete na webovej stránke www.homecredit.sk v záložke„Ochrana osobných ÚDAJOv“. Tu se tiež dozviete, s ktorými spoločnosťami aktuálne spolupracujeme.

Partneri affiliate siete – v prípade, že požiadate niektorého z našich partnerských webových sprostred- kovateľov ÚVeru o porovnanie spotrebiteľských ÚVerov, príp. o ponuku našej spoločnosti, môže nám tento partner POSKYTNÚŤ Vaše ÚDAJE, ktoré ste mu poskytli. Viac informácií nájdete priamo na webe partnera.



5. Ste povinný nám osobné údaje odovzdávať?

Údaje, o ktoré Vás žiadame, naozaj nevyhnutne potrebujeme, pretože nám zber týchto ÚDAJOv môže uk- ladať zákon (napr. rodné číslo na ÚČely identifikácie) alebo SÚ potrebné pre plnenie zmluvy (napr. Vaša trvalá adresa) alebo pre ochranu našich oprávnených záujmov (napr. niektoré informácie o Vašej bonite a dôveryhodnosti). Ak nám takéto ÚDAJE neposkytnete, nemôžeme Vám príslušný produkt, službu ale- bo iné plnenie, pri ktorom od Vás osobný ÚDAJ vyžadujeme, POSKYTNÚŤ. V niektorých prípadoch od Vás môžeme žiadať udelenie SÚHLASU so spracovaním ÚDAJOv na určitý ÚČel spracovania. Taký SÚHLAS je vždy dobrovoľný a jeho neposkytnutie nijako neobmedzuje prístup k našej službe alebo produktu. Udelený SÚHLAS je možné kedykoľvek odvolať.



6. Prečo a ako spracúvame Vaše osobné údaje?

6.1. Účely spracovania

Vaše osobné ÚDAJE spracovávame z mnohých dôvodov. Každé spracovanie pritom musí mať svoj právny základ. To znamená, že musí byť založené buď na Vašom SÚHLASE alebo musí byť nevyhnutné pre

1. jednanie o uzavretí zmluvy alebo na plnenie zmluvy;

2. splnenie právnej povinnosti (napr. archivačná povinnosť, alebo povinnosť hodnotiť ÚVeroVÚ boni- tu) alebo

3. ochranu nášho oprávneného záujmu.

Ďalej vám ukážeme, na aké Účely spracÚvame Vaše osobné ÚDaje a čo je právnym základom pre takéto spracovanie:

Uzavretie a plnenie zmluvy

Pre uzavretie zmluvy, resp. pre plnenie ÚVerovej zmluvy, ktORÚ Sme sVami uzavreli, je nevyhnutné spraco- vávať niektoré Vaše osobné ÚDAJE, napr. identifikačné ÚDAJE, kontaktné ÚDAJE. Osobné ÚDAJE SÚ potrebné najmä na to, aby bolo možné obchod uskutočniť bez neprimeraných právnych rizík, vrátane rokovania o uzavretí alebo zmene zmluvy s Vami. V prípade, že s nami uzavriete niektORÚ Zo ZMLÚV o online aplikácii, Vaše osobné ÚDAJE spracovávame aj pre uzatvorenie a plnenie tejto zmluvy. V prípade, že s nami uzavriete zmluvu o revolvingovom ÚVere, môže byť tento ÚVer spojený s poskytovaním vernostného programu. V takom prípade spracovávame pri plnení zmluvy Vaše osobné ÚDAJE aj pre potreby zabezpečenia po- skytovania výhod z programu PLYNÚCICH. Pre funkčnosť programu môže byť nevyhnutné zdieľanie Vašich ÚDAJOv medzi našou spoločnosťou a našimi partnermi zapojenými do vernostnej siete, prípadne našimi cobrandovými partnermi vernostného programu. Kompletný zoznam partnerov a cobrandových partne- rov zapojených do vernostnej siete, nájdete na webovej stránke www.homecredit.sk v záložke„Ochrana osobných ÚDAJOv“. Aby sme Vás informovali o najnovších ponukách SÚVISIACICH s čerpaním ÚVeru a vy- užívaní vernostnej siete, môžeme Vám zasielať spolu s výpisom z ÚČtu informačné letáky o ponukách produktov týchto spoločností.

Overovanie Vašej bonity

Z dôvodu plnenia povinností PLYNÚCICH nám zo zákona sme povinní pred poskytnutím ÚVeru, ako aj počas trvania zmluvného vzťahu, riadne preverovať Vašu bonitu. Za týmto ÚČelom spolupracujeme s registrami klientskych informácií NRKI, SRBI a tiež so Sociálnou poisťovňou.

Aj v prípade, keď povinnosť overiť Vašu bonitu neplynie priamo zo zákona, je našim oprávneným zá- ujmom poskytovať ÚVerové produkty iba bonitným a dôveryhodným klientom. Podrobné informácie o spracovaní v ÚVerových registroch nájdete v časti 6.3 tohto dokumentu.

Naším oprávneným záujmom je tiež overovať Vaše ÚDAJE v ďalších registroch, ktoré SÚ verejne dostupné.

Zhodnotenie úverového rizika

Naším oprávneným záujmom SÚ činnosti potrebné na zhodnotenie ÚVerového rizika spoločnosti, napr. overenie žiadateľa voči informáciám v interných záznamoch spoločnosti, vedenie zoznamu odcudzených občianskych preukazov, detekcia a vyšetrovanie podvodov vrátane overovania dôveryhodnosti Vašich dát, detekcia podvodných znakov v kópiách identifikačných dokladov.

V rámci tejto činnosti môže dochádzať tiež k overeniu Vašich ÚDAJOv vo verejne prístupných registroch. V prípade, že k našim službám pristupujete online formou, beriete na vedomie, že na POSÚDENIE ÚVero- vého rizika môžeme spracovávať niektoré online ÚDAJE týkAJÚCe sa Vášho správania na našich webových stránkach, príp. informácie o tom, z akých zariadení k našim službám pristupujete elektronickou cestou.

Medzi tieto ÚDAJE patrí IP adresa, informácie o prehliadači a hardvére zariadenia.

Klientska administratíva

Naším cieľom je Váš dobrý pocit a pohodlie pri využívaní našich služieb a komunikácii s nami. Pre vy- bavenie Vašej požiadavky alebo sťažnosti a poskytovanie servisných informácií je našim oprávneným záujmom, príp. našou povinnosťou, spracovávať Vaše osobné ÚDAJE, ktoré SÚ k tomu nevyhnutné.



Ochrana práv a právom chránených záujmov

Naším oprávneným záujmom je po nevYHNUTNÚ dobu uchovávať ÚDAJE, ktoré môžu byť v BUDÚCNOSTI použité s cieľom preukázania našich nárokov v SÚDNych a iných konaniach alebo v konaní pred dozorovým orgánom. Tieto ÚDAJE držíme len po nevYHNUTNÚ dobu, ktorou je uplynutie príslušných premlčacích dôb. V prípade, že nebudete riadne a včas hradiť predpísané splátky ÚVeru, môžeme Vaše ÚDAJE POSKYTNÚŤ

advokátskej kancelárii alebo inkasnej agenTÚRe s cieľom vymoženia našej pohľadávky.

Naším oprávneným záujmom je postupovať pohľadávky na tretie osoby alebo realizovať iné formy ich prevodu alebo prechodu. V rámci týchto aktivít dochádza k spracovaniu Vašich osobných Údajov a ich zdieľaniu s tretími osobami.

Analýza dát

Naším oprávneným záujmom je spracovanie analýz, štatistík, reportov a uskutočňovanie výskumov s cie- ľom vyhodnocovať a rozvíjať naše služby. K tomu je niekedy nutné použiť Vaše osobné ÚDAJE. S týmto cieľom uskutočňujeme tiež prieskumy Vašej spokojnosti s našimi službami alebo testovanie integrity našich systémov a odolnosti voči neoprávneným zásahom. V prípade, že navštívite naše webové stránky a udelíte príslušný SÚHLAS na ukladanie SÚBORov cookie a sieťových identifikátorov na vašom zariadení, môžeme Vaše správanie v online prostredí vyhodnocovať za ÚČelom analýzy a štatistiky.

Opatrenia proti praniu špinavých peňazí

Zákon nám ukladá pred poskytnutím väčšiny našich služieb vykonať identifikáciu, prípadne kontrolu klienta. V priebehu zmluvného vzťahu sme potom povinní kontrolovať platnosť a ÚPLNOSŤ takto získaných informácií a vykonávať ďalšiu kontrolu.

Marketingové oslovovanie

Naším oprávneným záujmom je PONÚKať našim eXISTUJÚCIM klientom naše vlastné produkty a služby. Za týmto ÚČelom Vám môžeme zasielať e-mailové správy, listy, SMS, newsletre, rovnako ako Vám telefo- novať s ponukami našich produktov a služieb. V prípade, že náš zmluvný vzťah skončí, môžeme Vás takto oslovovať ešte po dobu 1,5 roku po skončení zmluvy. Aby sme Vám ušili ponuku na mieru a neobťažovali Vás ponukami, ktoré pre Vás pravdepodobne NEBUDÚ ZAUJÍMAvé, spracovávame pri vytvorení ponuky aj Údaje o Vašej bonite. V rámci marketingového oslovovania vykonávame marketingové výskumy, analýzy, klientske SÚŤAŽe, prieskumy spokojnosti a podobné aktivity, z ktorých vyplýva Váš názor na naše služby.

Ak si neželáte byť akokoľvek oslovovaný alebo Vám prekáža určitá forma komunikácie, dajte nám prosím vedieť a ponuky nebudete naďalej dostávať.

Archívna správa

Našou zákonnou povinnosťou (napríklad v oblasti daní a ÚČtovníctva) je viesť listinný, rovnako ako elek- tronický, archív dokumentov.

Poistenie

V prípade, že využijete možnosť stať sa poisteným na základe rámcovej poistnej zmluvy uzatvorenej medzi nami a niektorou poisťovňou, Vaše osobné ÚDAJE spracÚVa jednak naša spoločnosť, ako aj príslušná poisťovňa aj pre plnenie práv a povinností, ktoré s týmto SÚVISIA. Poisťovňa v takom prípade vystupuje v pozícii samostatného prevádzkovateľa Vašich osobných Údajov. Detailné informácie o spracovaní Vašich osobných ÚDAJOv SÚ uvedené v príslušnej rámcovej zmluve, ktORÚ nájdete na www.homecredit.sk.



6.2. Profilovanie a automatizované rozhodovanie

Profilovaním sa rozumie automatizované spracovanie osobných ÚDAJOv SLÚŽIACICH na POSÚDENIE vlast- ností alebo preferencií fyzickej osoby.

Profilovanie pre posúdenie úverového rizika – naším oprávneným záujmom je rozhodovanie na základe profilovania pri riadení rizík, VZŤAHUJÚCICH sa k našim produktom. Vaše profilové ÚDAJE využívame na vytvorenie individuálneho profilu a POSÚDENIE rizika, napr. či budete schopný splatiť ÚVer. Aby sme Vám mohli POSKYTNÚŤ naše služby, musíme postupovať obozretne, a preto hodnotíme rizikovosť ÚVeru aj s pomocou Vašich ÚDAJOv a využívame ÚVerové registre NRKI, SRBI, externé zdroje (napr. register ÚPADCov, obchodný register) a interné databázy, OBSAHUJÚCe aj negatívne informácie dôležité pre predchádzanie a minimalizáciu ÚVerových rizík.

Profilovanie pre predchádzanie a odhaľovanie podvodného konania – Vaše identifikač- né Údaje, Údaje o produktoch a službách, profilové Údaje a ďalšie Údaje analyzujeme na základe nášho oprávneného záujmu, aby sme predchádzali podvodným konaniam uskutočňovaným fyzicky i digitálne. Na základe informácií vytvárame profilové ukazovatele alebo iné informácie relevant- né pre indikáciu možných podvodov (napr. informácie o ukradnutom občianskom preukaze, alebo informácie o obvyklej krajine pre prístup do webovej alebo mobilnej aplikácie). Právnym základom je tak plnenie právnej povinnosti, ako aj ochrana oprávnených záujmov našej spoločnosti a záujmov a majetku našich klientov.

Automatizované rozhodovanie pri schvaľovaní žiadostí o úver – aby sme zlepšili komfort a rých- losť pri využívaní našich služieb, môže pri overení, či spĺňate požiadavky na poskytnutie ÚVeru dochádzať k automatizovanému spracovaniu ÚDAJOv ÚPLNE bez ľudského zásahu. Ak s výsledkom takéhoto POSÚDENIA NESÚHLASÍTe, máte právo nás požiadať o tzv.„ľudské preskÚMANIE“, čo v praxi znamená, že Vašu žiadosť preskÚMA niektorý z našich pracovníkov, a ďalej máte právo vyjadriť svoj názor, prípadne NAPADNÚŤ rozhodnutie.

Viac informácií o Vašich právach nájdete v časti 11 tohto dokumentu.



6.3. Informácia o Nebankovom registri klientskych informácií

Non Banking Credit Bureau, záujmové združenie právnických osôb, IČO: 42 053 404, so sídlom Mlynské Nivy 14, 821 09 Bratislava (ďalej len „NBCB“), je prevádzkovateľom Nebankového registra klientskych informácií (ďalej len„NRKI“), v ktorom SÚ S použitím automatizovaných prostriedkov spracÚVania spra- cÚVané ÚDAJE fyzických a právnických osôb, ktoré požiadali o uzatvorenie zmluvného vzťahu, ako aj tých, ktoré uzavreli zmluvný vzťah s nebankovými veriteľskými subjektmi a ďalšími subjektmi uvedenými na webovom sídle www.nbcb.sk (ďalej len„tretie strany“), a to v rozsahu ÚDAJOv získaných Spoločnosťou



v priebehu rokovania o uzavretí tohto obchodu a/alebo v zmluve. Kontaktné ÚDAJE zodpovednej osoby určenej prevádzkovateľom SÚ: adresa: Mlynské Nivy 14, 821 09 Bratislava, e-mail: dpo@nbcb.sk.

Nebankový register klientskych informácií – časť Register spotrebiteľských ÚVerov v zmysle zákona č. 129/2010 Z.z. o spotrebiteľských ÚVeroch a o iných ÚVeroch a pôžičkách pre spotrebiteľov je registrom podľa § 7 ods. (3) Zákona o spotrebiteľských ÚVeroch a registrom podľa § 8 ods. (20) Zákona o ÚVeroch na bývanie, v rozsahu podľa § 7 ods. (9) Zákona o spotrebiteľských ÚVeroch (ďalej len„Register“). Spo- ločnosť v prípade, ak poskytuje spotrebiteľský ÚVer podľa Zákona o spotrebiteľských ÚVeroch, je v SÚLADE so Zákonom o spotrebiteľských Úveroch a Zákonom o Úveroch na bývanie povinná poskytnÚť Údaje do Registra a získavať ÚDAJE z Registra bez SÚHLASU klienta.

Spoločný register bankových informácií (ďalej len„SRBI“) je vytvorený v SÚLADE s ustanovením §92a ods.

(1) Zákona o bankách ako spoločný bankový register, ktorého prevádzkovateľom je spoločnosť Slovak Banking Credit Bureau, s.r.o., IČO: 35 869 810 so sídlom Mlynské Nivy 14, 821 09 Bratislava (ďalej len

„SBCB“), zriadená ako spoločný podnik pomocných bankových služieb v SÚLADE s ustanovením § 92a ods. (2) Zákona o bankách. Kontaktné ÚDAJE zodpovednej osoby určenej prevádzkovateľom SÚ: adresa: Mlynské Nivy 14, 821 09 Bratislava, e-mail: dpo@sbcb.sk.

Osobné ÚDaje spracÚVané v NRKI SÚ poskytované tretím stranám, ktoré SÚ Zverejňované a pravidelne aktualizované na webovom sídle www.nbcb.sk.

Osobné ÚDAJE spracÚVané v Registri môžu byť v zmysle § 7 ods.6 a Zákona o spotrebiteľských ÚVeroch a príslušných ustanovení Zákona o ÚVeroch na bývanie sprístupňované aj ďalším subjektom definova- ným týmito právnymi predpismi. Zoznam veriteľov, bánk, zahraničných bánk a pobočiek zahraničných bánk a registrov Údajov o spotrebiteľských Úveroch a ich prevádzkovateľov v zmysle Zákona o spot- rebiteľských ÚVeroch, ktorým SÚ osobné ÚDAJE spracÚVané v Registri sprístupňované, je uvedený na stránke www.nbs.sk.

Osobné ÚDAJE spracÚVané v NRKI a Registri SÚ poskytované aj ďalším subjektom v zmysle príslušných ustanovení Zákona o spotrebiteľských ÚVeroch, Zákona o ÚVeroch na bývanie a ďalších všeobecne zá- väzných právnych predpisov.

Osobné ÚDaje spracÚVané v NRKI SÚ ďalej sprístupňované bankám a pobočkám zahraničných bánk uvede- ným na webovom sídle www.sbcb.sk, a to prostredníctvom SBCB ako prevádzkovateľa SRBI.

Osobné ÚDAJE spracÚVané v SRBI SÚ SPRÍSTUPŇOvané Národnej banke Slovenska, bankám a pobočkám zahraničných bánk, a to výlučne za ÚČelom určeným Zákonom o bankách a iným príjemcom podľa Zákona o bankách, ako aj tretím stranám prostredníctvom NBCB ako prevádzkovateľom NRKI.

Kategórie osobných ÚDAJOv, ktoré sa spracÚVAJÚ v Registri a ÚČel ich spracÚVania, SÚ určené Zákonom o spotrebiteľských ÚVeroch a Zákonom o ÚVeroch na bývanie. Kategórie osobných Údajov, ktoré sa spracÚVAJÚ v NRKI, SÚ ÚDAJE v rozsahu uvedenom v žiadosti a v prípade uzatvorenia zmluvy na zák- lade žiadosti v rozsahu uvedenom v zmluve, pričom ÚČel ich spracÚVania je poskytovanie osobných ÚDAJOv tretím stranám, s cieľom vzájomného informovania sa tretích strán o bonite, dôveryhodnosti a platobnej disciplíne ich klientov (dotknutých osôb), ochrana oprávnených hospodárskych záujmov nebankových veriteľských subjektov a prevencia pred ÚVerovými podvodmi.

Účelom spracÚVania osobných ÚDAJOv pri ich poskytovaní užívateľom SRBI zo strany NBCB prostredníc- tvom SBCB, a pri ich poskytovaní tretím stranám zo strany SBCB prostredníctvom NBCB, je vzájomné sa informovanie tretích strán a oprávnených užívateľov SRBI o bonite, dôveryhodnosti a platobnej disciplíne ich klientov (dotknutých osôb), ďalej ochrana oprávnených hospodárskych záujmov veriteľských subjek- tov a prevencia pred ÚVerovými podvodmi.

Kategórie osobných ÚDAJOv a ÚČel spracÚVania osobných ÚDAJOv v SRBI SÚ určené Zákonom o bankách. Právnym základom pre spracÚVanie osobných ÚDAJOv v Registri je čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia eu- rópskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracÚVaní osobných ÚDAJOv a o voľnom pohybe takýchto ÚDAJOv (ďalej len„Nariadenie“), Zákon o spotrebiteľských ÚVeroch a Zákon

o ÚVeroch na bývanie.

Právnym základom pre spracÚVanie osobných ÚDAJOv v NRKI je SÚHLAS dotknutej osoby udelený podľa čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia. Udelenie sÚhlasu v zmysle predchádzajÚcej vety je dobrovoľné a do- tknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať SÚHLAS so spracovaním osobných ÚDAJOv, ktoré sa jej týkAJÚ. Odvolanie SÚHLASU nemá vplyv na zákonnosť spracÚVania osobných ÚDAJOv založeného na SÚHLASE pred jeho odvolaním.

Právnym základom pre spracÚVanie osobných ÚDAJOv v SRBI je čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia a Zákon

o bankách.

Právnym základom pre poskytovanie osobných ÚDAJOv užívateľom SRBI zo strany NBCB prostredníctvom SBCB, a pre ich poskytovanie tretím stranám zo strany SBCB prostredníctvom NBCB je SÚHLAS dotknutej osoby udelený podľa čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia. Udelenie SÚHLASU v zmysle prEDCHÁDZAJÚCej vety je dobrovoľné a dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať SÚHLAS so spracovaním osobných ÚDAJOv, ktoré sa jej týkAJÚ. Odvolanie SÚHLASU nemá vplyv na zákonnosť spracÚVania osobných ÚDAJOv založeného na SÚHLASE pred jeho odvolaním.

Osobné ÚDAJE spracÚVané v NRKI a Registri POCHÁDZAJÚ od tretích strán, ktorým ich poskytli dotknuté osoby, ako klienti, resp. potenciálni klienti tretích strán. Osobné ÚDAJE spracÚVané v SRBI POCHÁDZAJÚ od bánk a pobočiek zahraničných bánk, ktorým ich poskytli dotknuté osoby, ako klienti, resp. potenciálni klienti bánk a pobočiek zahraničných bánk.

Doba spracovania a uchovávania osobných ÚDAJOv v NRKI, a doba spracovania a uchovávania osob- ných ÚDAJOv pri ich poskytovaní užívateľom SRBI zo strany NBCB prostredníctvom SBCB, a pri ich poskytovaní tretím stranám zo strany SBCB prostredníctvom NBCB, je 5 rokov od udelenia SÚHLASU a v prípade uzatvorenia zmluvy medzi Spoločnosťou a dotknutou osobou je doba spracovania a uchovávania osobných ÚDAJOv doba trvania zmluvy a 5 rokov od zániku záväzkov voči Spoločnos- ti vyplývAJÚCICH zo zmluvy. Doba spracovania a uchovávania osobných ÚDAJOv v Registri je doba trvania zmluvy a 5 rokov od zániku záväzkov voči Spoločnosti vyplývAJÚCICH zo zmluvy. Následne SÚ osobné ÚDAJE klienta zaradené do predarchívnej starostlivosti v SÚLADE so všeobecne záväznými právnymi predpismi.

Osobné ÚDAJE spracÚVané v NRKI, Registri a SRBI nie SÚ Zverejňované, ani poskytované do tretích krajín.



Osobné ÚDAJE dotknutých osôb SÚ ďalej poskytované a spracÚVané spoločnosťami CRIF – Slovak Credit Bureau, s.r.o., so sídlom Mlynské nivy 14 , 821 09 Bratislava, Slovenská republika a CRIF S.p.A. so sídlom Via M.Fantin 1-3, 40131 Bologna, Talianska republika ako sprostredkovateľmi NBCB a SBCB na vyššie uvedené ÚČely.

Ďalšie informácie týkajÚCe sa NRKI, Registra, služieb nimi poskytovaných a informácie týkajÚce sa poskytovania osobných ÚDAJOv užívateľom SRBI zo strany NBCB prostredníctvom SBCB, je mož- né získať v Klientskom centre NRKI, ktoré sídli na adrese: Mlynské Nivy 14, 821 09 Bratislava, tel.: +421 2 59207518, e-mail: nbcb@nbcb.sk.

Ďalšie informácie týkAJÚCe sa poskytovania osobných ÚDAJOv klienta (dotknutej osoby) tretím stranám zo strany SBCB prostredníctvom NBCB je možné získať v Klientskom centre SRBI, ktoré sídli na adrese: Mlynské Nivy 14, 821 09 Bratislava, tel.: +421 2 59207515, e-mail: sbcb@sbcb.sk.

Klient ako dotknutá osoba má právo od prevádzkovateľov vyžadovať:

a) potvrdenie, či SÚ alebo nie SÚ osobné ÚDAJE o klientovi (dotknutej osobe) spracÚVané, podľa tejto Informácie,

b) všeobecné informácie o spracÚVaní osobných ÚDAJOv v informačných systémoch,

c) informácie o zdroji, z ktorého získali osobné ÚDAJE na spracÚVanie,

d) zoznam osobných ÚDAJOv klienta, ktoré SÚ predmetom spracÚVania a sprístupňovania,

e) opravu osobných ÚDAJOv,

f) vymazanie osobných ÚDAJOv v NRKI, a vymazanie osobných ÚDAJOv v Registri, SRBI za splnenia podmienky, že sa jedná o osobné ÚDAJE:

• ktoré už nie SÚ potrebné na ÚČely, na ktoré sa získavali alebo inak spracÚVali,

• ktorých spracovanie bolo vykonané nezákonne,

• ktoré musia byť vymazané, ak je dôvodom pre výmaz splnenie zákonnej povinnosti,

g) obmedzenie spracovania osobných ÚDAJOv,

h) prenosnosť osobných ÚDAJOv spracÚVaných v NRKI.

Dotknutá osoba má rovnako právo podať návrh na začatie konania podľa § 100 Zákona o ochrane osob- ných ÚDAJOv. Konkrétnejšie podmienky uplatňovania práv dotknutých osôb SÚ upravené v kapitole III Nariadenia.



6.4. Prehľad súhlasov so spracúvaním osobných údajov

6.4.1. Súhlas so spracovaním údajov pre overenie bonity v úverových registroch

Pokiaľ udelíte SÚHLAS so spracovaním ÚDAJOv pre overenie bonity v ÚVerových registroch, SÚHLASÍTe, aby naša Spoločnosť spracovala, poskytla a sprístupnila Vaše osobné ÚDAJE získané Spoločnosťou v priebehu rokovania o uzavretí tohto obchodu, a v prípade uzatvorenia ÚVerovej zmluvy (ďalej len„ Zmluva“) spra- cÚVala, poskytovala a sprístupňovala Vaše osobné ÚDAJE v rozsahu ÚDAJOv uvedených v Zmluve, ÚDAJOv týkAJÚCICH sa Vašich záväzkových vzťahov vyplývAJÚCICH zo Zmluvy medzi Vami a Spoločnosťou a ÚDAJOv o plnení Vašich záväzkov vyplývAJÚCICH z týchto vzťahov za ÚČelom uvedeným v Informácii uvedenej v Informačnom memorande o spracÚVaní osobných ÚDAJOv (ďalej len„Informácia“) prevádzkovateľovi Nebankového registra klientskych informácií, Non Banking Credit Bureau, záujmové združenie právnic- kých osôb, IČO: 42 053 404, so sídlom Mlynské Nivy 14, 821 09 Bratislava.

SÚČASNE udeľujete prevádzkovateľovi Nebankového registra klientskych informácií (ďalej len„NRKI“), sub- jektu Non Banking Credit Bureau, záujmové združenie právnických osôb, IČO: 42 053 404, sídlom Mlynské nivy 14, 82109 Bratislava-Staré Mesto (ďalej len„NBCB“) SÚHLAS, aby prostredníctvom prevádzkovateľa Spo- ločného registra bankových informácií (ďalej len„SRBI“), spoločnosti Slovak Banking Credit Bureau, s.r.o., IČO: 35 869 810, so sídlom Mlynské nivy 14, 82109 Bratislava-Staré Mesto (ďalej len„SBCB“), poskytol užíva- teľom SRBI všetky ÚDAJE o uzatváranej zmluve, vrátane ÚDAJOv získaných Spoločnosťou v priebehu rokovania o uzavretí tejto zmluvy a v prípade uzatvorenia zmluvy (ďalej len„Zmluva“) všetky ÚDAJE o uzavretej Zmluve a zabezpečení, ÚDAJE oVašej bonite, platobnej disciplíne a dôveryhodnosti za ÚČelom uvedeným v Informá- cii uvedenej v Informačnom memorande o spracÚVaní osobných ÚDAJOv.

Svoj SÚHLAS udeľujete na dobu 5 rokov odo dňa udelenia tohto SÚHLASU, a v prípade uzatvorenia Zmluvy na dobu trvania Zmluvy a 5 rokov od zániku všetkých Vašich záväzkov voči Spoločnosti vyplývAJÚCICH zo Zmluvy.

Zároveň týmto udeľujete SBCB v zmysle § 91 ods. 1 Zákona o bankách SÚHLAS, aby v SÚLADE s § 92a Záko- na o bankách boli Spoločnosti prostredníctvom NBCB poskytnuté všetky a akékoľvek ÚDAJE o Vašej bonite, platobnej disciplíne a dôveryhodnosti z informačného systému SRBI, na ÚČely uvedené v Informácii. Svoj SÚHLAS udeľujete na dobu stanovENÚ v Zákone o bankách.



6.4.2. Súhlas so spracovaním biometrických údajov za účelom overenia totožnosti

Pokiaľ nám na tento ÚČel udelíte tento SÚHLAS, budeme spracovávať biometrické charakteristiky Vašej tvá- re zo selfie fotografie a z fotografie na priloženom doklade, a to za ÚČelom overenia mojej totožnosti pre potreby zákona č. 297/2008 Z.z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu. SÚHLAS sa udeľuje na dobu do získania výsledku identifikácie. Biometrické znaky prevedie naša spoločnosť do elektronickej šablóny a bude ich uchovávať aj po uplynutí platnosti tohto SÚHLASU (t.j. po uskutočnení identifikácie), a to len pre ÚČely prípadného preukazovania, uplatňovania alebo obhajovania právnych nárokov našej spoločnosti podľa čl. 9 ods. 2 písm. f) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracÚVaní osobných ÚDAJOv a o voľnom pohybe takýchto ÚDAJOv, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES.

Naša spoločnosť bude uchovávať priložené fotografie, výsledok stotožnenia a tiež šablóny, ktoré vznikli pri porovnávaní fotografií tiež v prípade, že k identifikácii nedôjde, a to z dôvodu plnenia archivačnej povinnosti upravenej zákonom č. 297/2008 Z.z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu. V prípade, že identifikácia prebehne v poriadku, ale k uzavretiu zmluvy medzi nami nakoniec z akéhokoľvek dôvodu nedôjde, je naším oprávneným záujmom uchová- vať priložené fotografie, a to z dôvody potreby predchádzania ÚVerovým podvodom. Prosím vezmite na vedomie, že toto opatrenie chráni najmä Vás pred prípadnými podvodnými uzavretiami ÚVerových ZMLÚV a pod.



6.4.3. Súhlas so spracovaním osobných údajov na poskytovanie platobných služieb a súvisiace činnosti

Podpisom zmluvy o revolvingovom ÚVere nám zároveň udeľujete SÚHLAS na spracovanie Vašich osobných ÚDAJOv s použitím automatizovaných prostriedkov alebo neautomatizovaných prostriedkov v rozsahu meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, adresa prechodného pobytu, rodné číslo, ak je pridelené, dá- tum narodenia, štátna príslušnosť, druh a číslo dokladu totožnosti, kontaktné telefónne číslo, faxové číslo a elektronickÚ adresu, všetky ÚDAJE uvedené na kópii dokladu totožnosti (vrátane obrazovej podobizne) ako aj všetky informácie o platobných operáciách a o použití finančných prostriedkov prostredníctvom karty, ÚDAJE o obsahu tejto rámcovej zmluvy a ostatné ÚDAJE týkAJÚCe sa poskytovania platobných slu- žieb. SÚHLAS poskytujete na ÚČely zisťovania, preverenia a kontroly Vašej identifikácie ako používateľa platobných služieb, na ÚČely uzatvárania a vykonávania obchodov s Vami ako používateľom platobných služieb pri vykonávaní platobných služieb podľa zákona o platobných službách, na ÚČely prijímania a vy- bavovania Vašich reklamácií, na ÚČely riešenia sporov z poskytovania platobných služieb, na ÚČel ochrany a domáhania sa našich práv voči Vám ako používateľovi platobných služieb, na ÚČel zdokumentovania našej činnosti ako poskytovateľa platobných služieb, na ÚČely výkonu dohľadu nad nami ako poskytova- teľom platobných služieb a nad našou činnosťou a na plnenie našich ÚLOH a povinností ako poskytovateľa platobných služieb podľa zákona o platobných službách alebo osobitných predpisov. Tento sÚhlas ude- ľujete v takom rozsahu, v akom nás na spracovanie Vašich osobných ÚDAJOv vo vyššie uvedenom rozsahu a na vyššie uvedené Účely neoprávňuje samotný zákon o platobných službách alebo osobitný predpis. Nakoľko je spracovanie Vašich osobných ÚDAJOv vo vyššie uvedenom rozsahu a na vyššie uvedené ÚČely nevyhnutné na plnenie našich zákonných a zmluvných povinností ohľadom poskytovania platobných služieb a tiež na ochranu našich oprávnených záujmov, SÚHLAS nie je odvolateľný a poskytujete ho na cELÚ dobu trvania rámcovej zmluvy predĺžENÚ o PRÍSLUŠNÚ premlčaciu dobu, prípadne o dobu, po ktORÚ SME povinní tieto osobné ÚDAJE uchovávať a spracÚVať podľa zákona o platobných službách alebo osobitných predpisov. SÚHLAS v tomto rozsahu udeľujete tiež každým použitím karty.



7. Ako dlho uchovávame Vaše osobné údaje?

Vaše osobné ÚDAJE spracovávame iba po dobu, ktorá je nevyhnutná vzhľadom na ÚČely ich spracovania. Máme nastavené prísne pravidlá archivácie, ktoré zabezpečUJÚ, že informácie nespracovávame dlhšie, než je nevyhnutné. Ak zistíme, že už nie SÚ osobné ÚDAJE potrebné pre žiadny z určených ÚČelov, vyma- žeme ich.

Vaše osobné ÚDAJE spracovávame po cELÚ dobu, po ktORÚ Vám poskytujeme naše služby. Po skončení zmluvy alebo zamietnutí/stornovaní žiadosti síce významne obmedzíme ich použitie, ÚPLNE ich však ne- vymažeme. ZostávAJÚ totiž niektoré dôvody, pre ktoré musíme Vaše osobné ÚDAJE spracovávať aj naďalej:

• z dôvodu plnenia archivačnej povinnosti podľa zákona č. 129/2010 Z.z. o spotrebiteľských ÚVeroch a o iných ÚVeroch a pôžičkách pre spotrebiteľov spracovávame osobné ÚDAJE ďalších 5 rokov po skončení ÚVerovej zmluvy;

• z dôvodu plnenia povinnosti týkAJÚCej sa ÚČtovnej evidencie podľa zákona č. 431/2002 Z. z. o ÚČtov- níctve je ÚČtovná jednotka (naša spoločnosť) povinná uchovávať ÚČtovné doklady počas 10 rokov NASLEDUJÚCICH po roku, ktorého sa týkAJÚ, t.j. počas desiatich rokov NASLEDUJÚCICH po roku, v ktorom došlo k zániku zmluvy (ÚČtovným dokladom je aj ÚVerová zmluva);

• z dôvodu plnenia povinnosti týkajÚcej sa daňovej evidencie podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty je naša spoločnosť povinná uchovávať daňové záznamy do konca kalendárneho roka, v ktorom uplynie desať rokov od skončenia roka, ktorého sa týkAJÚ;

• z dôvodu plnenia archivačnej povinnosti podľa zákona č. 297/2008 Z.z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu spracovávame osobné ÚDAJE po dobu 5-tich rokov od skončenia zmluvného vzťahu s klientom;

• z dôvodu ochrany našich práv a právom chránených záujmov, overovania Vašej bonity a ÚVeruschop- nosti spracovávame Vaše osobné Údaje po dobu 10-tich rokov od prvého dňa nasledujÚceho ka- lendárneho roka po ukončení zmluvy alebo vysporiadaní vzájomných záväzkov (podľa toho, ktorý okamih nastane neskôr) alebo 5-tich rokov od zamietnutia/stornovania žiadosti.

V prípade spracovaní vykonávaných v našom oprávnenom záujme sme interne nastavili dobu spraco- vania tak, aby zodpovedala danému ÚČelu. Údaje, ktoré spracovávame s Vaším SÚHLASOM, uchovávame po dobu, na ktORÚ bol SÚHLAS platne udelený, prípadne do doby jeho odvolania. Vzhľadom k spolupráci s niektorými registrami klientskych informácií sme ďalej povinní dodržiavať lehoty na spracovanie podľa podmienok stanovených jednotlivými prevádzkovateľmi registrov.



8. Ako sa staráme o bezpečnosť Vašich osobných údajov?

Bezpečnosť Vašich osobných Údajov je našou prioritou. Osobné Údaje sÚ pod stálou fyzickou, elektro- nickou i procedurálnou kontrolou a naša spoločnosť disponuje modernými kontrolnými, technickými a bezpečnostnými mechanizmami, ZAISŤUJÚCIMI maximálnu moŽNÚ ochranu spracÚVaných ÚDAJOv pred neoprávneným prístupom alebo prenosom, pred ich stratou alebo zničením, ako aj pred iným možným zneužitím.

Všetky osoby, ktoré s osobnými ÚDAJMI klientov PRICHÁDZAJÚ do styku v rámci plnenia svojich pracovných či zmluvne prevzatých povinností, SÚ ZMLUVNE viazané povinnosťou mlčanlivosti. Používame najmoder- nejšie dostupné zabezpečovacie technológie a prísne riadime prístup oprávnených osôb k Vašim ÚDAJOM. Spolupracujeme len s partnermi, ktorí nám zaistia takÚ ISTÚ ÚRoveň ochrany Vašich ÚDAJOv, akÚ SME si nastavili my sami. Dodržiavanie všetkých pravidiel je pod stálou kontrolou zodpovednej osoby pre ochra- nu osobných ÚDAJOv a interného auditu našej spoločnosti.



9. Komu Vaše osobné údaje môžeme odovzdávať?

Vaše osobné ÚDAJE zásadne spracÚVame v rámci našej spoločnosti. V niektorých prípadoch však môžu byť Vaše osobné ÚDAJE spracovávané aj mimo našej spoločnosti. Vaše osobné ÚDAJE odovzdávame najmä našim zmluvným partnerom. Nemusíte mať obavy, spolupracujeme iba s takými subjektmi, ktoré SPĹŇAJÚ



prísne požiadavky, pokiaľ ide o ochranu Vašich osobných ÚDAJOv. So zmluvnými partnermi máme uza- tvorenÚ dohodu o mlčanlivosti, aby sme predišli zneužitiu či inému neoprávnenému nakladaniu s Vašimi osobnými ÚDajmi. K prenosu Vašich osobných Údajov dochádza iba v rozsahu ustanovenom zákonom alebo potrebnom pre naplnenie ÚČelu zmluvy s naším partnerom. Môžete si pritom byť istí, že v žiadnom prípade s Vašimi ÚDAJMI neobchodujeme. Vaše osobné ÚDAJE odovzdávame NASLEDUJÚCIM kategóriám subjektov:

Spoločnostiam skupiny PPF – môžeme odovzdávať vybrané ÚDAJE, ak je to nevyhnutné pre riadenie ÚVerových rizík v skupine (napr. informácie o prípadnej negatívnej ÚVerovej histórii žiadateľa o pôžičku v danej spoločnosti), na administratívne ÚČely alebo v rámci dodávateľských vzťahov. Naším najdôle- žitejším dodávateľom poradenských a iných služieb je spoločnosť Home Credit a. s., IČO: 269 78 636, so sídlom Nové sady 996/25, 602 00 Brno, Česká republika. Zoznam všetkých spoločností patriacich do skupiny PPF nájdete na webovej stránke www.homecredit.sk v záložke„Ochrana osobných ÚDAJOv“. Tu sa tiež dozviete, s ktorými spoločnosťami aktuálne spolupracujeme.

Dodávateľom – subjektom, ktoré sme poverili zabezpečovaním niektorých prevádzkových ale aj iných činností, odovzdávame osobné Údaje len vtedy, ak je spracovanie osobných Údajov potrebné na výkon danej činnosti. Takéto subjekty označujeme za tzv. sprostredkovateľov. Spolupracujeme iba so sprostred- kovateľmi, ktorí SÚ dôveryhodní, kvalitní a ktorí s nami uzavreli zmluvu, v ktorej sa zavÄZUJÚ dodržiavať prísne pravidlá ochrany osobných ÚDAJOv vrátane technických a organizačných opatrení. Ak využívame cloudové ÚLOžiská, SÚ ZÁSADNE umiestnené v rámci EÚ a vždy je zabezpečená vysoká ÚRoveň bezpečnosti ÚDAJOv.

Medzi našich dodávateľov patrí:

• poskytovatelia IT služieb, vrátane cloudových ÚLOžísk

• spoločnosti zo skupiny PPF

• marketingové agenTÚRy

• poskytovatelia tlačových a poštových služieb, vrátane kuriérov

• poskytovatelia platobných služieb (napr. ThePay)

• bankové INŠTITÚCIE

• audítorské spoločnosti

• ÚČtovník, daňoví poradcovia

• poskytovatelia archivačných služieb

• subjekty vYMÁHAJÚCe naše pohľadávky

Distribútorom – pre DISTRIBÚCIU našich služieb môžeme využívať tzv. sprostredkovateľov. Máme s nimi uzavrETÚ ZMLUVU upraVUJÚCu pravidlá ochrany osobných ÚDAJOv našich klientov. V prípade, že ÚVer je poskytovaný k ÚHRade kÚPNEJ ceny tovaru alebo služby, môže dochádzať k nevyhnutnému zdieľaniu Vašich ÚDAJOv medzi našou spoločnosťou a týmito našimi partnermi tak, aby sa zohľadnila previazanosť kÚPNEJ a ÚVerovej zmluvy.

Úverovým registrom – za ÚČelom plnenia našich právnych povinností sme vo vzťahu k ÚVerovým registrom povinní odovzdávať im Vaše osobné ÚDAJE. Bližšie informácie nájdete v časti 5.3 tohto dokumentu.

Štátnym a regulačným inštitúciám – komunikáciu s týmito INŠTITÚCIAMI nám ukladá zákon. Jedná sa najmä o orgány štátnej správy, SÚDY, orgány činné v trestnom konaní, orgány dohľadu, exekÚTori, notári, správcovia konkurznej podstaty, Národná banka Slovenska.

Poisťovniam – V prípade, že sa rozhodnete využiť možnosť stať sa poisteným z poistnej zmluvy uza- tvorenej medzi našou spoločnosťou a niektorou poisťovňou, Vaše osobné ÚDAJE BUDÚ v nevyhnutnom rozsahu predmetom spracovania našou spoločnosťou a príslušnou poisťovňou a predmetom vzájomnej komunikácie medzi nami a príslušnou poisťovňou.

Držiteľom majetkovej podstaty pohľadávky – pre zabezpečenie finančných zdrojov našej spoloč- nosti sa môže pohľadávka z Úverovej zmluvy stať predmetom tzv. participácie (získanie majetkovej Účasti na pohľadávke). V takom prípade SÚ ÚDAJE o pohľadávke vrátane potrebných osobných ÚDAJOv (napr. číslo zmluvy) odovzdané spoločnosti AB 2 B.V., reg. Číslo: 57279667, so sídlom v Holandskom kráľovstve, Strawinskylaan 933, 1077XX, Amsterdam.

Advokátom – vymáhaním našich pohľadávok môže naša spoločnosť poveriť advokátske kancelárie. Spoločnosti Mastercard Europe SA prevádzkujúcej kartovú schému, a spoločnostiam APPLE DISTRIBUTION INTERNATIONAL a Google LLC prevádzkujúcim mobilné peňaženky – zabezpečenie fungovania platobnej karty a poskytovanie SÚVISIACICH služieb vyžaduje, aby sme

poskytovali uvedeným spoločnostiam na spracovanie najmä NASLEDUJÚCe osobné ÚDAJE: meno a priezvisko, číslo platobnej karty (PAN), platnosť platobnej karty (expirácia), CVC platobnej karty a históriu platobných transakcií.

Global Payments Europe, s. r. o. – pre správu a personalizáciu platobných kariet a spracovanie kar- tových transakcií poskytujeme spoločnosti Global Payments Europe, s. r. o. tieto osobné ÚDAJE: meno a priezvisko, číslo platobnej karty (PAN), platnosť platobnej karty (exspirácia), CVC kód platobnej karty, históriu platobných transakcií, výšku nastavených limitov pre platobné transakcie, disponibilný zostatok, Vašu korEŠPONDENČNÚ adresu, kontaktný email a kontaktné telefónne číslo, a ďalej informáciu, či máte/ nemáte MOBILNÚ aplikáciu.



10. Prenos osobných údajov do zahraničia

Vaše osobné ÚDAJE SÚ SPRacovávané na ÚZemí Slovenskej republiky a na ÚZemí ďalších štátov Európ- skej ÚNIE, ktoré zDIEĽAJÚ rovnaké štandardy ochrany osobných ÚDAJOv ako Slovenská republika.Vaše osobné Údaje zásadne neposkytujeme mimo ÚZemia Európskej Únie a rovnako tak dohliadame na to, aby tak robili aj subjekty, s ktorými spolupracujeme, a ktoré sa PODIEĽAJÚ na spracovaní Vašich osobných ÚDAJOv.



11. Aké práva máte v súvislosti so spracúvaním osobných údajov?

K získaniu prehľadu a kontroly nad ÚDAJMI, ktoré o vás spracÚVame, môžete využiť zákonom garantované práva. Uplatniť ich môžete v našej spoločnosti, pričom naše kontaktné ÚDAJE nájdete v časti 1 tohto dokumentu.

Právo na prístup k svojim údajom – aby ste si mohli overiť, aké ÚDAJE o Vás spracÚVame, máte právo na prístup k svojim osobným ÚDAJOM a ďalšie SÚVISIACe informácie (napr. ÚČel, kategórie osobných ÚDA- jov, kategórie príjemcov, doba uchovania, zdroj). Máte právo požadovať tiež kópiu spracÚvaných osob- ných ÚDajov. Za jej opakované poskytnutie však môžeme Účtovať poplatok zodpovedaJÚci nákladom na spracovanie a poskytnutie informácie.

Právo na prenosnosť údajov – ak to budete potrebovať, napríklad pre uľahčenie komunikácie s iným poskytovateľom služieb, máte právo získať osobné ÚDAJE, ktoré sa Vás týkAJÚ, a ktoré ste nám poskyt- li a tieto ÚDAje previesť ďalšiemu prevádzkovateľovi. Toto právo môžete uplatniť iba pre ÚDAje, ktoré spracÚVame na základe Vášho SÚHLASU alebo je ich spracovanie nevyhnutné za ÚČelom plnenia zmluvy.

Právo na revíziu rozhodnutia založeného výhradne na automatizovanom spracovaní – snaží- me sa neustále zvyšovať komfort a rýchlosť pri využívaní našich služieb. V rámci týchto snáh sme zaviedli napríklad automatizované hodnotenie a schvaľovanie žiadostí o ÚVer. V prípade, že NESÚHLASÍTe s výsled- kom takéhoto POSÚDENIA Vašej žiadosti, máte možnosť NAPADNÚŤ toto rozhodnutie, vyjadriť sa k nemu a požiadať nás o tzv.„ľudské preskÚMANIE“.

Právo na opravu osobných údajov – V prípade, že SÚ Vaše ÚDAJE nesprávne či nepresné, samozrejme ich opravíme a chÝBAJÚCe ÚDAJE doplníme.

Právo na vymazanie osobných údajov – Vaše osobné ÚDAJE vymazávame automaticky bezodkladne po skončení všetkých ÚČelov ich spracovania, ďalej v prípade odvolania Vášho SÚHLASU a pri neexistencii žiadneho ďalšieho právneho dôvodu spracovania, ako aj v prípade ÚČINNÉHO vznesenia námietky proti spracovaniu vykonávanému z dôvodu nášho oprávneného záujmu. Výmaz Vašich osobných ÚDAJOv je samozrejmosťou aj v prípade, ak je to potrebné na splnenie právnej povinnosti, alebo ak vyjde najavo, že osobné ÚDAJE boli spracÚVané nezákonne.

Právo na námietku – ak si neželáte, aby sme pokračovali v spracÚVaní Vašich osobných ÚDAJOv, ktoré vykonávame na základe ochrany nášho oprávneného záujmu, môžete uplatniť tzv. námietku (viac pozri časť 12 tohto dokumentu). Pri podaní takejto námietky sme povinní POSÚDIŤ, či Váš záujem na ochrane osobných ÚDAJOv prevažuje nad naším oprávneným záujmom, pre ktorý Vaše osobné ÚDAJE spracÚVame. V prípade, že dospejeme k záveru, že Váš záujem na ochrane Vašich osobných ÚDAJOv je silnejší, než ten náš, prestaneme Vaše osobné ÚDAJE pre tento ÚČel spracovávať. Výsledok tohto POSÚDENIA Vám samo- zrejme včas oznámime.

Právo na obmedzenie spracovania osobných údajov – v zákonom stanovených prípadoch obme- dzíme spracovanie Vašich osobných ÚDAJOv. Ide o prípad, keď

• popierate presnosť osobných ÚDAJOv, a to na dobu potrEBNÚ na overenie presnosti ÚDAJOv,

• spracovanie osobných ÚDAJOv je nezákonné a vy napriek tomu odmietnete ich výmaz,

• síce nepotrebujeme osobné ÚDAJE pre naše ÚČely spracovania, ale Vy ich napriek tomu budete poža- dovať pre určenie, výkon alebo obhajobu Vašich právnych nárokov,

• vznesiete námietku proti spracovaniu vykonávanému v našom oprávnenom záujme, a to až do roz- hodnutia o námietke.

Právo na odvolanie súhlasu – ak ste nám udelili SÚHLAS so spracovaním osobných ÚDAJOv, máte právo ho kedykoľvek odvolať. Po odvolaní SÚHLASU ukončíme spracovanie Vašich osobných ÚDAJOv, ku ktorých spracovaniu nemáme iný právny titul.

Právo podať sťažnosť ÚOOÚ – ak by sa vám niečo ohľadom spracovania Vašich osobných ÚDAJOv ne- páčilo, budeme radi, keď nám to dáte vedieť. Vynasnažíme sa všetko vyriešiť k Vašej spokojnosti. Vždy však máte právo obrátiť sa so sťažnosťou na Úrad na ochranu osobných ÚDAJOv Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27.



12. V akých prípadoch môžete podať námietku proti spracovaniu, nevyhnutnom na ochranu nášho oprávneného záujmu?

Ochrana oprávneného záujmu našej Spoločnosti je jedným z právnych základov pre spracovanie osob- ných Údajov. Môžeme ho použiť len u tých spracovaní, ktoré môžete očakávať, a pri ktorých nedôjde k nepomernému zásahu do Vášho SÚKromia či práv. V prípade spracovania vykonávanom z dôvodu ochra- ny našich oprávnených záujmov máte právo podať tzv. námietku, a to z dôvodov týkAJÚCICH sa Vašej konkrétnej situácie. Námietke proti priamemu marketingu musíme vyhovieť okamžite, pričom námietky proti ostatným Účelom spracovania budeme posudzovať vzhľadom na dôvody ich podania. Ukončenie spracovania osobných ÚDAJOv na základe podanej námietky pritom nemusí nutne znamenať likvidáciu ÚDAJOv. Vaše osobné ÚDAJE totiž môžeme spracÚVať ešte pre iné ÚČely a na inom právnom základe.

Podať námietku je možné niekoľkými spôsobmi:

• priamo v našich obchodných oznámeniach je včlenená možnosť zrušenia ich zasielania daným ko- munikačným kanálom;

• ak už nechcete, aby sme Vám telefonovali, v rámci hovoru nám to prosím povedzte;

• Vašu námietku nám môžete zaslať na naše kontakty (pozri časť 1 tohto dokumentu).



13. Slovníček pojmov

osobný údaj Akákoľvek informácia vzťahujÚCa sa ku konkrétnemu identifikovateľnému človeku (napr. meno, vek, príjem, IP adresa).

cookies Krátky textový SÚbor, ktorý navštívená webová stránka odošle do prehliadača. Umožňuje webu zaznamenať informácie o Vašej návšteve, napríklad preferovaný jazyk a ďalšie nastavenia.

oprávnený záujem Záujem našej spoločnosti na spracovaní osobných Údajov, ktoré môžete legitím- ne očakávať a ktoré nezasahuje nadmieru do Vášho sÚKromia a práva na ochranu



osobných ÚDAJOv (napr. záujem na primerANÚ OBCHODNÚ komunikáciu s klientmi alebo náš záujem na ochrane našich práv a právom chránených záujmov v prípad- nom SÚDNOM či inom konaní).

profilovanie Automatizované spracovanie Vašich ÚDAJOv spočívAJÚCe v ich použití na hodnotenie niektorých osobných aspektov, SLÚŽIACe napríklad na analýzu či predpovede Vášho správania v osobnom i profesionálnom živote, Vašej ekonomickej situácie a osob- ných preferencií.

prevádzkovateľ Osoba, ktorá určuje ÚČel a prostriedky spracovania osobných ÚDAJOv; spracovaním môže prevádzkovateľ poveriť sprostredkovateľa.

sprostredkovateľ Osoba, ktorá bola prevádzkovateľom - teda nami - poverená určitou činnosťou, pre výkon ktorej je nevyhnutné spracovávať osobné ÚDAJE, napr. dodávateľ IT služieb.

subjekt údajov Osoba, ktorej sa osobné ÚDAJE týkAJÚ, typicky náš klient.

účel Dôvod spracovania, ku ktorému prevádzkovateľ využíva Vaše osobné ÚDAJE.

spracovanie Akákoľvek operácia, ktORÚ prevádzkovateľ a sprostredkovateľ vykonávAJÚ S osob- nými ÚDAJMI. Spracovaním je aj obyčajné uchovanie osobných ÚDAJOv.



14. Účinnosť Informačného memoranda

Toto informačné memorandum je platné a ÚČINNÉ ku dňu 1. 6. 2023. Aktuálne znenie Informačného memoranda je uverejnené na webových stránkach našej spoločnosti www.homecredit.sk.